Toelatingsbeleid versneld vwo

Leerlingen die versneld vwo willen doen:

• krijgen van de basisschool een eenduidig vwo-advies;
  • hebben op de basisschool al deelgenomen aan verrijkings- en/of verdiepingsprogramma’s;
  • krijgen van de basisschool een positief advies voor aanmelding versneld vwo;
  • mogen deelnemen aan twee oriëntatie-dagdelen op maandag 12 februari en woensdag 6 maart 2024 (Aanmelden);
  • schrijven zich in op onze school in de inschrijfweek van 25 t/m 31 maart 2024;
  • nemen deel aan een assessment (vrijdag 5 april 2024): deelnemers krijgen hier persoonlijk bericht over.

De twee oriëntatie-dagdelen dienen enerzijds om de leerling te laten ervaren of de aangeboden leerstof aansluit bij de manier van werken die hem/haar ligt. Anderzijds kan de leerling zich tijdens de dagdelen voorbereiden op het assessment. Aanmelden kan hier.

Na de aanmelding in de inschrijfweek van 2024 (25 t/m 31 maart) wordt de leerling uitgenodigd voor een assessment op 5 april 2024. Het assessment is een beoordelingsmoment waarop de school bepaalt of de leerling wordt toegelaten tot de versnelde stroom. De uitslag wordt schriftelijk medegedeeld.

Meer informatie hierover vindt u in de folder.